Текст уроку з музикою і відео-додатками.
На початку ери
кінематографа ігрові німі фільми супроводжувалися грою піаніста-ілюстратора.
Уявіть себе на місці перших кіноглядачів. Перед їхніми очима оживало
фотографічне зображення, рухались, поспішали, розмовляли кіногерої, але все це
відбувалось у повній тиші. А рух і життя без звуків неможливі. Тому музика
повинна була «оживити» безмовний світ кіномистецтва. Відомий композитор
Д.Шостакович, в юності працював тапером. Музика в кіно стала ще одним прикладом
синтезу мистецтв: музики та кінематографу.
1. Музика в кіно
Вимоги до кіномузики:
За обмежений час кіносеансу композитор повинен був
лаконічно сконцентровано втілити в музичні звуки образи кінострічки.
Картина «Діти капітана Гранта» за романом Ж.Верна овіяна
духом романтики і пригод. Важко уявити цей сюжет без схвильованої, світлої
музики Ісаака Дунаєвського, яка визнана шедевром симфонічної музики.
Роль кіно музики:
Завдяки музиці в кіно слухач(глядач) може безпомилково
відчути історичну епоху, в якій відбуваються екранні події, зануритися в
потрібну культурно-історичну атмосферу.
Ідеально відчув необхідний образ імперії в фільмі «Зоряні
війни» американський композитор Джон Вільямс. Його фатальний, гнітючий військовий марш у ІІ частині епопеї
«Імперія завдає удару у відповідь» зараз легко впізнається. Марш
Найвищих схвалень отримав фільм «Віднесенні вітром» (1939
р.). Макс Стайнер вирішив піти шляхом
оперної драматургії і створив для кожного важливого персонажу лейтмотив (мелодію-характеристику). Спробуйте відгадати: чий це образ? Музика
Образ Тари – найпопулярніший. Для достовірності передачі історичної епохи
композитор відродив мелодії і пісні, які були популярними на той час.
Герой Ж.-П. Бельмандо у французькому бойовику
«Професіонал» - колишній таємний агент. Який характер повинен мати такий герой?
(вольовий, рішучий, напружений). Але композитор Енніо Морріконе пішов іншим шляхом. Музика
Завдання: Охарактеризуйте цю тему. (створив щімку ліричну тему (психологічний світ героя).
Молода героїня к\ф
«Мій ласкавий і ніжний звір» сподівалася на щастя, але кохання для неї
обернулося трагедією. Уривок з фільму Чарівний вальс Є.Догі є характеристикою образу
закоханості, мрій, сподівань на щастя, але з самого початку в музиці чути
відчуття трагедії.
Види музичного супроводу:
1)«Музика в кадрі» - муз.характеристика відбувається у
процесі сценічної дії: актор співає, чи танцює відповідно до сюжету.
("Карнавальна ніч" , "Чародії" )
2)Динамічний - протягом фільму образ героя розвивається, змінюється.
Під впливом подій і обставин змінюються його душевний стан, думки, почуття. Все
це відбивається у його муз характеристиці. ( "Жорстокий романс"-1, "Жорстокий романс"-2, "Іронія долі"- 1 уривок, "Іронія долі"- 2 уривок)
2. Мюзикл. Відеокліп.
Завдання: Впізнайте мюзикл. (уривки з популярних вітчизняних
мюзиклів)
Або "Чикаго", "Ромео и Джульєта"
Або "Чикаго", "Ромео и Джульєта"
Мюзикл – музично-сценічний твір, у якому використані
різні засоби естрадної та побутової музики, драматичного, хореографічного,
оперного мистецтва.
Відеокліп – телевізійна художня інтерпретація естрадної,
поп- або рок-пісні, з використанням «дрібного» монтажу та спец ефектів.
Перегляд та аналіз
відео кліпів ("АББА" , Руслани ,"Верона" до мюзиклу "Ромео та Джульєта" )
-
Чи відповідає вимогам
жанру?
-
Чи відповідає
відеоряд змісту пісні?
-
Чи доцільні
виражальні засоби та спец ефекти?
-
Твій режисерський
варіант.
Немає коментарів:
Дописати коментар