вівторок, 16 грудня 2014 р.

Музика в кіно. Мюзикл. Відеокліп.

Текст уроку з музикою і відео-додатками.
На початку ери кінематографа ігрові німі фільми супроводжувалися грою піаніста-ілюстратора. Уявіть себе на місці перших кіноглядачів. Перед їхніми очима оживало фотографічне зображення, рухались, поспішали, розмовляли кіногерої, але все це відбувалось у повній тиші. А рух і життя без звуків неможливі. Тому музика повинна була «оживити» безмовний світ кіномистецтва. Відомий композитор Д.Шостакович, в юності працював тапером. Музика в кіно стала ще одним прикладом синтезу мистецтв: музики та кінематографу.

1. Музика в кіно

Вимоги до кіномузики:
За обмежений час кіносеансу композитор повинен був лаконічно сконцентровано втілити в музичні звуки образи кінострічки.
Картина «Діти капітана Гранта» за романом Ж.Верна овіяна духом романтики і пригод. Важко уявити цей сюжет без схвильованої, світлої музики Ісаака Дунаєвського, яка визнана шедевром симфонічної музики.
Роль кіно музики:
Завдяки музиці в кіно слухач(глядач) може безпомилково відчути історичну епоху, в якій відбуваються екранні події, зануритися в потрібну культурно-історичну атмосферу.
Ідеально відчув необхідний образ імперії в фільмі «Зоряні війни» американський композитор Джон Вільямс.  Його фатальний,  гнітючий військовий марш у ІІ частині епопеї «Імперія завдає удару у відповідь» зараз легко впізнається.   Марш
Найвищих схвалень отримав фільм «Віднесенні вітром» (1939 р.).  Макс Стайнер вирішив піти шляхом оперної драматургії і створив для кожного важливого персонажу лейтмотив (мелодію-характеристику). Спробуйте відгадати: чий це образ?   Музика
Образ Тари – найпопулярніший. Для достовірності передачі історичної епохи композитор відродив мелодії і пісні, які були популярними на той час.
Герой Ж.-П. Бельмандо у французькому бойовику «Професіонал» - колишній таємний агент. Який характер повинен мати такий герой? (вольовий, рішучий, напружений). Але композитор Енніо  Морріконе пішов іншим шляхом.    Музика 
Завдання: Охарактеризуйте цю тему. (створив щімку ліричну тему (психологічний світ героя).
Молода  героїня к\ф «Мій ласкавий і ніжний звір» сподівалася на щастя, але кохання для неї обернулося трагедією.  Уривок з фільму   Чарівний вальс Є.Догі є характеристикою образу закоханості, мрій, сподівань на щастя, але з самого початку в музиці чути відчуття трагедії.

Види музичного супроводу:
1)«Музика в кадрі» - муз.характеристика відбувається у процесі сценічної дії: актор співає, чи танцює відповідно до сюжету. ("Карнавальна ніч"  , "Чародії" )
2)Динамічний - протягом фільму образ героя розвивається, змінюється. Під впливом подій і обставин змінюються його душевний стан, думки, почуття. Все це відбивається у його муз характеристиці. ( "Жорстокий романс"-1"Жорстокий романс"-2,  "Іронія долі"- 1 уривок,  "Іронія долі"- 2 уривок)

2. Мюзикл. Відеокліп.

Завдання: Впізнайте мюзикл. (уривки з популярних вітчизняних мюзиклів)
Або "Чикаго""Ромео и Джульєта"
Мюзикл – музично-сценічний твір, у якому використані різні засоби естрадної та побутової музики, драматичного, хореографічного, оперного мистецтва.
Відеокліп – телевізійна художня інтерпретація естрадної, поп- або рок-пісні, з використанням «дрібного» монтажу та спец ефектів.
Перегляд та аналіз відео кліпів ("АББА"  , Руслани  ,"Верона" до мюзиклу "Ромео та Джульєта" )
-          Чи відповідає вимогам жанру?
-          Чи відповідає відеоряд змісту пісні?
-          Чи доцільні виражальні засоби та спец ефекти?
-          Твій режисерський варіант.

Немає коментарів: